18 de gener 2008

Sensacions


Són les 15h30.Fa sol i una temperatura primaveral.Asseguda en un banc observo una parella de pebrers bords Schillus molle L.,amb la seva innata elegància.El vent suau fa dansar les gràcils branques.Les seves fulles brillen com si fóssin de plàstic.
Davant, una botiga de saldos de roba.
Jo,avui, també tinc el cap dansant,com flotant.Una mica aquí,i força més allà.
Una cervicàlgia fa que floti en l´espai, i res sigui real.Fa que actuï automàticament.Que els braços pesin com si portessin un llast.Que el cap estigui en un precari equilibri.Sort que la resta del cos sembla que sap el que ha de fer,ell solet.
I alhora,també em sento una mica saldo,ara mateix.Diria que el meu valor(?) és inferior al normal.
Un ocell comença a xiular marcant el seu territori.Amb aquestes temperatures estan enganyats i els sembla ja l´època de fer el niu.Fa dos dies que ja he vist dues mimoses en flor:del millor que em puc trobar al barri en aquest temps.
Són d´aquells dies en que si no veus ningú conegut,millor.Si no et parlen,millor.Si no has d´escoltar ningú,millor que millor.Si no has de cumplir horaris i treballar,molt millor.Si no has de donar explicacions,encara millor.

No em passa res,i em passa de tot.
No sento res,i res no sento.

Un colom empaita insistent una femella indiferent.L´herba creix entre els espais dels maons mal posats del carrer.Fa bonic,verdeja.
El carrer on estic és el C/Aneto.I em fa pensar en l´última vegada que he llegit,o vist, o escoltat Aneto.
Estar,no he estat mai a dalt del cim,sí a prop.Però veure´l de molt lluny,això sí que fa molt poc.No arriba ni a una setmana i va ser des del mirador del poble de Rojals,a la Conca de Barberà,al costat de l´església.
Es veia tota la carena nevada,i la vista era magnífica després d´aquells dies de vent.S´albirava des de l´Aneto, a l´oest,passant pel Pedrafora,el Canigó,i ja més a l´est i més a prop,el Montmell,el Montsant i la Mola.
Privilegiada ubicació la d´aquesta església.
Se´n va el sol darrera d´un bloc de pisos.I jo me´n vaig deixant darrera un altre bloc.